onsdag 12 januari 2011

Statistik och Kokboksfråga

Det här med upprop var kul! Jag anser mig fortfarande vara nybörjare på det här med bloggeri och visste inte om det var kutym att göra sånt här, men det var mycket roligt.
6 personer har gett sig till känna och jag vill bara hedra er för ert mod - det tar guts att erkänna att man är här och kikar! Sverige, Finland, Årsta och Lycksele bland andra har varit representerade men jag ser i min statistik att även USA har varit på besök men inte gjort sig kända. Det gör inget och är förståeligt det med, eftersom det bara skrivs på svenska här på Kavelmora Ink - och det kan ju vara svårt att förstå om man bara pratar Engelska till vardags.

Jaja.

Det har varit en lugn dag i Kavelmora idag.
Leonard har varit sjuk och det kanske inte är så roligt att varken vara eller läsa om, men så har det varit i alla fall. Jag har tagit hand om honom på bästa vis och det har gått bra.

Men inte får jag nåt för det, inte.

Han och min fru är i maskopi mot mig och därför vänder jag mig till dig! Jag har på twitter frågat samma sak som jag tänker fråga här. Där verkade det vara vettiga personer som härjar, och jag hoppas och tror att Du kommer tycka samma som de.

Alltså, det här kräver en omröstning. I två dagar ska frågan ligga framme och sen bestämmer vi vad som är rätt och fel i fallet. Så enkelt är det bara.
Välj rätt bara.

10 kommentarer:

  1. mixter läser din blogg varje dagi

    SvaraRadera
  2. Mixter, det gör mig mycket glad. Verkligen alltså. Men att du orkar - wow. (En glad gubbe med ett blinkande högeröga som visar att jag liksom skojar på ett busigt sätt.)

    SvaraRadera
  3. Vilken konstig fråga. Vad passar bäst till korvstroganoff... Det finns ju bara ett alternativ och det är ris.

    SvaraRadera
  4. Jag vill ju inte påverka omröstningen med min åsikt fast jag kan säga att jag bjuder dig inte bara på glass nästa gång vi ses, utan även på korvstroganoff…

    SvaraRadera
  5. Tarras trött. Tarras less. Till min stroganoff är det makaroner som gäller, mkt lättare att få med all gräddig sås på dem. Helst cappelli, utmärkta även i matlådan.

    SvaraRadera
  6. Tarras aka Modedoktorn - det finns ett fåtal som har veto i olika frågor och du är en av dem. Glad att du ändå orkar säga din åsikt! Kram från Kavelmora..

    SvaraRadera
  7. Tack kära du för kram! Den behövde jag. Ty inte alla gläds över att jag uttrycker en åsikt just denna dag. Kram tillbaka, och låt oss äta en Strogga snart!

    SvaraRadera
  8. Kände att du kanske behövde en... Strogga - any day! Snart.

    SvaraRadera