söndag 9 januari 2011

Dagens Caféskola. Om visitkort

Idag blir det ingen regelrätt lektion.
Jag tycker nämligen att det är så tråkigt att klaga på sådana som uppenbarligen inte läst Caféskolan och tagit in kunskapen om ålder ("Till barnen, Pannkakor med grädde och sylt - 20 kr") eller det här med tuggummi på bricka samt lektionen om hur brickor bör färdas från bord till brickvagn. Sen att de var sex vuxna personer gör ju det hela inte bättre.

Man vill nästan ge upp. Så känns det. Hopplöst och tröstlöst, det är vad det är.

Men vi ska inte ge upp! Här ska kämpas.

Och jag tar på mig skulden. Tydligen vet gästerna inte att det finns en Caféskola - som för övrigt är helt gratis (!) - här på Internet! Alltid öppet - men det verkar vara svårt att hitta hit (eftersom det är så många som inte går på den här Caféskolan.

Så jag har kommit på en idé. Det behövs ett visitkort som kan delas ut till alla som behöver/vill/borde/kan gå Kavelmora Ink's Caféskola.
Och här behöver jag din hjälp!

Vilken information ska jag ta med på det här visitkortet? Hur ska det se ut? Vilket format ska det vara? Färger?
(Jag har redan fått lite idéer av Killen med tidningarna och S men jag vill gärna ha fler idéer. (Era idéer var toppen men jag tänker att kanske fler vill vara med?))

Ja, det blir lite som en hemläxa kan man säga. Så, lycka till! Om du har någon fråga är det bara att höra av dig här nere i kommentarsfältet.
Tack på förhand.

3 kommentarer:

  1. Har inga bra ideer ang visitkort, men har en fundering. Varför är det så att pannkakor främst är till barn? Varför denna segregering? Det är inte bara hos er utan nästan överallt där det serveras pannkakor i sverige....
    I USA har jag hört talas om att det finns hela restauranger vigda åt denna underskattade rätt, men i sverige så är det något för barn...

    Finns det nån anöedning till att man bara vill att barn ska äta pannkakor?
    Jag har funderat på detta en del, men inte kommit på nått svar.
    Snälla cafeskolan,,, hjälp

    SvaraRadera
  2. Less is more, I think, white cards with black text, typ Caféskolan and internet address, and coffee ring stains.

    @Daniel, Café Sirap, Surbrunnsgatan 31, Stockholm. The only place in Sweden worth paying for pancakes. Pancakes for adults.

    SvaraRadera
  3. Kära Daniel,
    Tack för din fråga.
    Jag har tänkt på den hela dagen och har även försökt involvera kunder i detta - och det slutade i en filosofisk diskussion om solidaritet, förnuft och flexibilitet. Men det var väldigt lite snack om pannkakor, dessvärre.
    Som svar på din fråga så måste jag säga: "Jag vet egentligen inte".
    Varför gör vi så egentligen? Kanske är det för att pannkakor är dyrare än andra grejer och vi baristor tjänar bättre på att bara barnen köper pannkakor? (Ska säga det att jag tyckte jag själv var lite (läs mycket) fånig som blev så upprörd på dessa 6 vuxna som köpte pannkakor - men likafullt blev jag ju det men av vilken anledning?) Anarki ftw?
    Om vuxna frågar mig vänligt brukar jag säga att det är okej med pannkakor - för jag köper det ju själv ibland - men det kanske låg lite i hur de här nämnda kunderna bemötte mig? Kanske var det det som störde mig? Ja, det måste det ha varit.
    Men jag lovar att om du kommer och handlar av mig så ska jag själv bjuda dig på pannkakorna! *obs chefen, jag pyntar dem själv.*
    Jag vet att det inte var nåt bra svar på din fråga käre vän, men jag ska klura vidare på den och när jag kommer på svar - you'll be the first to know!

    Andwitherthen - tack för ditt tips på layout. Ska inkorporera det, gillar kaffefläcken mycket. Har sett visitkort med det förut och de är asläckra tycker jag.
    Förresten, vet du om det finnns nån filial till Café Sirap i Finland?? Jag frågar för min vän Daniels räkning... Café Sirappi kanske?

    SvaraRadera