lördag 22 januari 2011

Ett tillkännagivande

Hej,

Nu har jag bestämt mig.
Jag slutar skämta. Från och med idag så kommer jag aldrig mer att skoja om något. Allt blir allvar och seriositet - 100%.

Varför kanske du undrar? Jo, det kan jag säga dig.

Det funkar ju bara inte. När man drar ett skämt så vill man ju gärna att folk man berättar för ska skratta, eller hur? Det är ju inte roligt att berätta vitsen för mottagaren - denne ska ju bara fatta tycker jag.
Jag hade ett skämt idag som jag testade på mina kollegor. Ingen fattade.

Då bestämde jag mig. Jag slutar.

Det här är inget "Missionärskanditatsinlägg" där jag fiskar efter "Hååhhh, blubbi blubbi blubb..." och andra liksom "nejfredrikduharfeleftersomduÄRrolig"-kommentarer utan det här är på riktigt.

Och ansvaret är mitt. Inte mina lyssnare (eller de stackarna som jag drivit till vansinne med mina försök till skämt) för de är oskyldiga.

Jag tar mitt ansvar. Jag skulle uppskatta om du, ifall du hör mig försöka skoja, gav mig en signal formad som en stopphand så jag förstår och minns mitt löfte från ikväll.

För nu är det slutskojat. Tack, du som har stått ut och sympatiskrattat - det har betytt mycket för mig.
Men nu är det slut.

9 kommentarer:

  1. Okej, jag ska sörja tysthet men respekterar givetvis ditt beslut... OCh ska ta mitt ansvar enligt din önskan ovan.

    SvaraRadera
  2. Tack Modedoktorn, det betyder mycket. Jag litar på dig, det vet du.

    SvaraRadera
  3. jag brukar faktis tycka att du e rätt så rolig.. tycker absolut inte att du ska sluta skämta.. vem ska jag annars skratta åt... hehe menar skratta med... Ana

    SvaraRadera
  4. Tack Ana... men jag har bestämt mig. Och annars får jag Modedoktorn på mig - och det vågar jag inte kompromissa med!

    SvaraRadera
  5. Åh, du gör en Birro!

    Men jag tänker inte vara en Betner och applådera ditt beslut.
    Däremot så tror jag inte riktigt på det. Humor ligger i din natur och det kan du inte bara sluta med.
    För du är som roligast när du inte "skämtar", och med skämt menar jagbdå, roliga historier och ordvitsar, vilket aldrig har varit nån hit i mina öron. Vi har ju samma humor i mycket fredrik, och du är humoristisk. Om du nu beslutat dig för att lämna den övertydliga 40talisthumorn så är det fine by me.
    Tråkigt bara att hatets lakejer (eller trögtänkta kamrater) dig till detta efetrsom du ju egentöigen gillar det.

    Men rolig kommer du alltid att vara.

    Jag tyckte tex att det här inlägget var kul, i all sin tragiskhet!

    SvaraRadera
  6. Jag gör bara det du ber om... Trots att det skär i hjärtan då världen nu blir ett lite sämre och tråkigare ställe? (Inte för att jag är ngn hatets lakej?)

    SvaraRadera
  7. Daniel, du skriver fina ord och jag blir glad. Verkligen alltså! Tack.

    Modedoktorn - sökte man upp "hatets lakejer" på Davipedia skulle din nuna inte finnas med! Keep up the good work för det är du bra på.

    SvaraRadera
  8. Han med tidningarna26 januari 2011 kl. 21:04

    Nej! Nu är det dags att någon sätter ner foten och slår näven i bordet här:

    Hååhhh, blubbi blubbi blubb...nejfredrikduharfeleftersomduÄRrolig!!!

    Sådär jag, nu känns det mycket bättre!!!

    SvaraRadera
  9. Hörru grabben med tidningarna - DU är bra. Och jag blir verkligen glad när du skriver så. Verkligen. Och jag beklagar fjädringen...

    SvaraRadera