tisdag 8 mars 2011

Appendix till gårdagens lektion om näthån och info om diverse karmakonton

Det är ju inte så kul alla gånger att läsa om när folk blir sjuka, det vet jag.
Men ibland måste det göras, så är det bara.
Jag blev lite sjuk igår. På min lediga dag. Idag är jag hemma och vips så frisknar jag till, på karensdagen! Win-Win för nästan alla inblandade!

Sömnen var det som gjorde mig frisk, det är jag helt övertygad om. Vaknade imorse och kände mig fortfarande lite som en vägpinne och valde att stanna hemma, och sen somnade jag om.
Vaknade igen vid 11.40 lite som en ny människa med bara kaffehuvudvärken kvar och den vet vi baristas hur man ska ta itu med: Fyll termosen till nästan bredden och inmundiga. Klart och betart.

Sen såg jag att jag hade fått en kommentar på mitt inlägg från igår av en annan bloggare som jag verkligen rekommenderar att ni lägger in i er RSS-läsare.
Han visste tydligen att det fanns en site där man kan kolla sitt saldo på Karmakontot och det var en site som jag inte kände till. http://www.vägpinne.nu/ hette den tydligen.

Själv använder jag mig av en annan site som heter http://www.sankteper.se/ där man också kan kolla sitt Karmakonto. Siten är grundad av min gode vän Den långe, smale och vackre och det är en fenomenal site! Man kommer direkt ut på sitt personliga Karmakonto och där kan man alltså se sitt saldo - om man behöver oroa sig för att bli vägpinne eller inte.

Men jag ska genast gå ut och skaffa mig ett konto på vägpinne.nu också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar