onsdag 16 mars 2011

Information och diktatorisk puppet master

Det har förekommit omröstningar här på Kavelmora Ink vid ett otal tillfällen.
Vissa har varit relevanta för omvärlden medans andra bara har flutit förbi genom cyber space.

Jag har en kompis, som heter Modedoktorn. Den kompisen sa en gång när jag funderade om det skulle vara pop up eller inbäddat för kommentarerna att det väl ändå var jag som chefade för bloggen som kunde ha sista ordet - men jag tog aldrig chansen att rösta själv.
Som jag minns det så vann inbäddat med typ en röst, och då hade Han med tidningarna bara kastat in en röst utan att egentligen ha någon åsikt.

Majoriteten vann alltså, men nu lägger jag in mitt veto och min röst som rent diktatoriskt gör att det hädanefter kommer poppa upp ett litet fönster om du väljer att kommentera. Vilket jag hoppas att du gör..

Varför denna ändring? Jo, jag gör det för att jag tror att du som kommenterare kanske kommer gilla funktionen eftersom den gör så att du kan få uppföljningsmail på kommentarer som du och andra skrivare lägger in!

Så jag är lite som Dr House från igår. En diktatorisk puppet master som ändå vill lite väl för dig.
Fast jag är lite mesigare än vad han är.

9 kommentarer:

  1. Bra där Fripps. Ta kontrollen. It´s your show.

    Kram../ M

    PS: House är supertöntig. Du är mkt coolare och bättre. DS

    SvaraRadera
  2. Tack Modedoktorn!
    Jag försöker…

    SvaraRadera
  3. Med respekt för din konflikträdsla så tänker jag inte säga vad jag tycker.
    och varför
    Men jag tycker det är kanoners att du tar beslut! det rockar fett.
    synd bara att det var fel beslut.
    men det är ju mitt problem och inte ditt

    SvaraRadera
  4. Det jag gillar ALLRA mest med dig Daniel, av många saker, är att jag verkligen får tycka som jag vill och du (verkar?) ändå respekterar mig.
    Sluta aldrig vara den du är, lova mig det.
    Och du får kan väl också få uppföljningsmail nu va? Eftersom du har en WP-profil menar jag.. Eller är det bara vi blogspotsfolk som kan utnyttja funktionen?

    SvaraRadera
  5. JAAA!!! Pop-up. Så underbart!

    SvaraRadera
  6. nej usch och fy för uppföljningsmail.
    det känns påträngande.

    jag vill bestämma själv när jag vill vara social!

    SvaraRadera
  7. och det alternativet finns ju även i popupversionen vill jag påpeka...
    Så det är bra!

    SvaraRadera
  8. Och jag är gladast när du bestämmer dig för att vara social! Oavsett tid.

    SvaraRadera
  9. Och Marcus verkar lite nöjd iaf..

    SvaraRadera