söndag 20 mars 2011

Helgens sammanfattning, en ny omröstning och lite glada nyheter

Nu är det sen söndagskväll.
Det har varit en jobbhelg och det har varit en trevlig helg. Ibland blir jag bara lite fundersam om det här huruvida Caféskolan har någon genomslagskraft bland våra kunder - det verkade inte riktigt så i helgen. Men förmodligen så beror det inte på kunderna utan vi på Caféskolan tar på oss det. Och med "vi" menar jag förstås "jag". Eller mig, men du fattar. Vad jag däremot inte fattar är varför jag hela tiden ska köra med "vi"!? Jag jobbar på ett fik - inte ett Lasarett! (Eller Lassarett om Språkpolisen tycker det stavas bättre.)

En liten parentes om polisen bara: Jösses Maggalena vad de kan köra fort! Jag hade inte en chans att hänga på i morse när de blåste förbi - och det var väl tur för jag var ändå fem minuter tidig till jobbet!

Tillbaka till det här med Caféskolan och huruvida det finns några läsare eller inte. Det finns både statistiska bevis och sen fysiska bevis på att det är läsare som inte läser just Caféskolan, men det kanske finns ett par förklaringar.
En av mina gamla vänner (han är ett år yngre än mig) som jag beundrar mycket för hans intelligens (sjukt smart kille) tipsade mig om att problemet kanske låg i att Caféskolan är gratis. Han hävdade att folk blir misstänksamma när saker och ting inte kostar - lite som att kvalitet kostar pengar! Kan det vara så enkelt? Nån som vet?
Jag tänkte att det egentligen bara finns ett sätt att ta reda på det hela - genom en omröstning. Ska Caféskolan kosta pengar eller ska den fortsätta vara gratis. Klicka i det du tycker, och kommentera gärna här nedan. (Obs, vi har bytt till popupfönster i kommentarsformuläret men jag hoppas att det inte skrämmer dig från att kommentera.)

Facebook. The Social Network. Det var ingen dokumentär, men en skjukt bra film. Min kompis Daniel skrev att det var bästa filmen 2010 och det låter jag vara osagt - men den seglar absolut in som topp 2011, för mig! Rekommenderas. Men man lär sig inget om statusuppdateringsskrivningar osv. *no spoiler*

Och så till de glada nyheterna: Den långe och vackre har skaffat lämplighetsintyg för att få övningsköra! Han låter meddela att synundersökningen gick bra och att allt verkar vara under kontroll. (Målet är tydligen att ta körkort innan Leonard gör det, så vi håller alla tummar att detta uppfylls.) Alla mår bra och om allt vill sig väl så kommer det komma fler glada nyheter inom kort hoppas vi på Kavelmora Ink.

Så kan en helg beskrivas. In och rösta nu med dig.

3 kommentarer:

  1. Har du nån fler kandidat om bästa film 2010?

    Eller vill du bara inte ta ställning... ?

    SvaraRadera
  2. ha. läste inte ordentligt.
    Men en film räknas inte som 2011 för att du ser den först då. tyvärr.
    då skull eman ju teoretiskt kunna säga att bästa filmen 2010 var Dirty dancing (om man inte sett den förr)...

    och det är inte ok.

    SvaraRadera
  3. Daniel: Jag såg en del filmer 2010, men mitt teflonminne gör att jag inte ens kommer ihåg vilket väder det var häromdagen - än mindre kommer jag ihåg vilka filmer jag sett och om de var bra eller inte. Jag tror en av de fränaste filmerna var Shutter Island, men den kanske kom 2009? Intressant åtminstone... Sen har jag sett Bilar, Ice Age, Teletubbies med mera fler gånger än man kan räkna - så filmsuget svalnar något..

    Apropå Dirty Dancing så hyrde mina syrror den när vi bodde i Sorsele tillsammans med en movie box och de spolade tillbaka sista scenen kanske 25 gånger. Jag överdriver inte. Det var, så här i efterhand, inte heller riktigt okej.

    (för övrigt är jag glad att du tagit itu med och satt dig över det här med pop up. eller sitter du och svär? ;)

    SvaraRadera