söndag 27 mars 2011

Verkligen lite av varje. Läs bara om du har någon minut till övers, inte annars.

Jag har fått låna en sladd av Mästersnickaren A. Blomid, så nu går det bra att höra av sig för mig igen. Skitmobilen verkade i själva verket handla om en skitsladd. Himla skitsladd att sabba för Skitmobilen - är det så man ska göra egentligen?

Nu börjar helgen ta slut. Kort blev den också, en hel timma gick ju till spillo under earth hour. Vilket mörker.

Om man kanske skulle ta och bryta in ny-skorna lite? Eller ska jag dra displayplasten från dem imorgon?

Sist och kanske också minst:
Sommartiden.
Om du inte har ställt om klockan är det snart läge att göra det. Om du som jag har lite svårt med det här med tiden, tex om hur mycket klockan egentligen är hos din syster i England eller hur man nu ska ställa klockan när säsongerna byts från vintertid till sommartid och vice versa så kommer här ett tips. Inte om hur mycket klockan är i England, för det vet jag inte - men det andra. Varsågod:

Spring - forward
Fall - back

Enkelt va?
Jag ids inte förklara för jag vet att du fattar. Om jag fattar, så fattar du.

4 kommentarer:

  1. Grillen eller trädgårdsmöblerna, take your pick. Ställ fram på våren och ställ tillbaka på hösten. En variant, men din var banne mig inte dum heller. Helt ny för mig och ett utmärkt komplement i tider som dessa.

    Vad är det för skor vi snackar om här? Verkar vara dyrgripar ej tillverkade för att lalla runt i vårsörja, eller?

    SvaraRadera
  2. Åh vilka smarta ledtrådar du bjuckar på! Tänk om jag kunnat dem för ett par år sen, vad lätt livet hade varit... Roligt att få bjuda dig på nåt nytt också! Känns stort.

    Apropå skorna, kolla nästa inlägg.

    SvaraRadera
  3. Jag har också använt mig av grillen och trädgårdsmöblerna. Dock lät jag grillen stå ute hela förra vintern och jag saknar trädgårdsmöbler så nu använder jag mig utav den engelska varianten. Eller, så ser jag framemot sommaren på våren och jag ser tillbaka på sommaren på hösten.

    SvaraRadera
  4. Vi har haft grillen i uterummet och trädgårdsmöblerna fick inte plats i garaget - så de har också stått ute. Just nu ser jag också fram emot sommaren men det var -6 när jag kollade på termometern härom kvarten. Eller semin kanske man ska säga nu för tiden!

    SvaraRadera