onsdag 23 mars 2011

Lite av varje.

Uppfostringsskolan:
  • Utvecklingssamtal på Bystugan kan ge en enorm gladkick. Särskilt om man har begåvats med finfinfina barn. *stolt pappa som bestämt hävdar att det beror på barnens mor att barnen blivit som de blivit*
Tankesmedjan:
  • Passade på att fråga Sofia "PRAO" och hennes kompis Anna "PRAO" om det verkligen heter prao. De trodde det.
    Frågade inte varför de skrivit "PRAO".
Caféskolan
  • Om du som kund kommer fram till montern och där inser att du inte vill köpa nåt - le gärna mot baristan och säg gärna "hej" och typ "hej då" och lägg kanske till ett "... nej, det här var inte vad vi sökte efter". Det funkar inte att bara vända dig om och tro att baristan inte har märkt dig när du går iväg - för det har han och det kan finnas risk att han skriver om dig på Internet.
Caféskolan för baristan:
  • Om det är så att du pratar med en av dina före detta barnmorskor när du gör hennes latte, se gärna till att inte välta glaset så att allt kaffe rinner ut under espressomaskinen + hela golvet. Det är inte så bra. Gör gärna på nåt annat sätt.
Trafikskolan:
  • Om det är så att du kör Subaru så kan det faktiskt vara så att inte bara Kavelmora Ink märker att du kör långsamt.  Det kan vara så att vissa coacher också håller koll på dig och sprider uppmärksamheten på ditt körande även till praktikanter som "aldrig kommer kunna se en Subaru utan att tänka på om den kör för långsamt eller inte". Bara så du vet.
Humor:
  • SM i Ordvits går av stapeln nyss. Jag var inte där och kollade - men klicka här så är det som om du var där!
Sport:
  • MoDo vann (obs tempus) och vem var det som gjorde målet i förlängningen? Jo, en kille som har ett hus som jag har varit i innan det var byggt.
Veckans luncher:
  • Igår - promenad. Idag - Music Quiz. Imorgon - ?

8 kommentarer:

  1. Coolt, klart ni fick guldstjärna! Vi skulle ha närvarat imorgon, men postponar due to illness hos den lille.

    De vann minsann, jag såg det mer eller mindre samtidigt som det hände. Han är bra den där killen. Var du i husbyggsatsen när de körde hem den till honom eller har du tältat på hans tomt innan den blev hans tomt? Du kanske har skrivit om det här redan, men jag känner att jag måste få klarhet om sakernas tillstånd i just den här frågan.

    Ang. Caféskolan för baristan (subdivision Apropå det) drar jag mig till minnes min egen PRAO (utan "") när jag fick praktisera på Olzons hamburgerbar (way before MäckDonken) i stan och blev så till mig på min sista dag när vår granne kom in och skulle beställa burgare att jag tappade en hel bricka med kaffekoppar och fat i golvet. Jag hade gärna gjort på något annat sätt just då.

    SvaraRadera
  2. Nigge - illness hos den lille är fett med värdo. Hoppas han kryar på sig så att ni också kan få era välförtjänta guldstjärnor!
    For the record om Sundströms husbygge: våra goda vänner är grannar med dem och när de höll på att bygga byggsatsen så passade vi på att smita in för att kika lite. Det finns bildbevis nånstans på den här datorn... det var samma resa som jag pallade blåbär av Foppa fyi!
    Det är så grymt kul med Apropå det..! (Min fru fick en nostalgitripp när Olzons kom upp här på skärmen.)
    Varför ska man alltid göra bort sig när man gör PRAO? Himla Murphy hela tiden... (Men du förresten, pryade du inte? #justasking)

    SvaraRadera
  3. Har tänkt på en grej. Barnmorskor är ju så otroligt vana vid fumliga farsor. Så hon kanske kände sig extra hemma på ditt café?

    SvaraRadera
  4. HAHAHA! Du är rolig du Modedoktorn! Hon verkade väldigt förstående i alla fall...

    SvaraRadera
  5. Olzons var verkligen the shit back in the day. Måste ha upplevts för att förstå.

    SvaraRadera
  6. Hon målade mig en bild, hon min fru. Jag förstod utan att ha varit där - och nu med din beskrivning så är bilden i fyrfärg. Jag saknar Olzons. Utan att ha varit där.

    SvaraRadera
  7. Kanske beroende på var jag befinner mig just nu så fastnade jag vid det där med barnmorskan. Har du en nuvarande?

    SvaraRadera
  8. Miriam, du är för rolig. Eller inte FÖR rolig, perfekt rolig menar jag. Nej, ingen nuvarande. Troligtvis ingen kommande heller. Vad jag vet.

    SvaraRadera