måndag 21 mars 2011

En måndag i punktform.

En blogg ska väl beskriva vad man gjort på en dag va? Lite som en dagbok, fast kanske lite utan lås?
Okej, here goes den här måndagen:

  • Vaknade. (Låg och drog mig eftersom jag hade en ledig dag.) Hörde att Sig/Hen bråkade om något och lysstrade till när husfrun konstaterade att de bråkade om en brödkniv. Jag låg kvar.
  • Gick upp. Åt frukost. Fil med havrefras och müsli, och sen lite kaffe. De andra i hushållet åt youghurt eller mackor. Mackorna åts efter att Timmy Lamm hade tagit slut.
  • Förmiddagade. Tvättade lite kläder.
  • Lunchade. Gladdes åt att min hustru hade glömt/lämnat pannkakorna i kylen - uppstekta pannkakor är nästan lika gott som uppstekt palt. Nästan.
  • Sövde barn. Två.
  • Spelade Bamsespelet. Förlorade. Drack lite kaffe medans, kanske med en kaka till?
  • Gick ut på promenad. Solen sken och det var inte er, utan vår.
  • Gick in från promenad.
  • Väntade på hemkommande fru. Det gick ganska bra, för helt plötsligt var hon hemma. Då lagade jag mat.
  • Älggryta med morot och till det lite ris. Jag tyckte det var gott, den talföre sonen tyckte inte det. De som inte pratar tog kanske 5 omtag - eller "backade" som man sa förr i världen.
  • Blev lämnad ensam en kort stund eftersom min fru åkte för att träna. Jag vet inte vad hon tränar på men huvudsaken är att hon blir tränad.
  • Fick besök av en mästersnickare som jag tvingat hit. Han åt också maten, utan att klaga.
  • Började kvällsprocedurerna. Duschade han som inte gillade middagen. De andra klassade jag som rena.
  • Satte igång Trazan och Banarne. Alla njöt, men Mästersnickaren A. Blomid hävdade att han aldrig sett programmet förut. Det kan bero på hans ålder.
  • Började söva två barn. Det gick bra. De somnade. Jag höll mig vaken.
  • Hörde att entrédörren öppnades och in kom min fru.
  • Resten av kvällen spenderade jag och Mästersnickaren spelandes TV-spel. Jag vill mest fokusera på att jag vann sista matchen och så vill jag gärna glömma bort att jag ledde med 2-0 och tappade till 2-3 i 93:e minuten.
  • Nu sitter jag här.
  • Snart går jag och lägger mig.

2 kommentarer: