torsdag 17 mars 2011

Apropå det här med tjuvlyssning

Jag är en notorisk tjuvlyssnare. Det är nästan topp tre på mina favoritgrejer att göra - de andra är gocart och att tjuvläsa grejer.
En sak som är fantastisk att kolla igenom är folks bloggars kommentarer, där kan man få mycket roligt serverat på en liten silverskärm. Eller LCDskärm.
Det kanske verkar sisådär att jag håller på och tjuvläser och så, men om du provar så kommer du kanske inse att det är lite roligt! (Eller så märker du att jag är lite weird och fortsätter sluta läsa här på Kavelmora Ink.)
Mitt senaste span är på den här bloggen som min kompis driver. När jag läser den första kommentaren så minns jag ett tillfälle när jag var i typ 14-15 årsåldern och hängde på ungdomssamlingar hemma i kyrkan i LSE.
Alla som var där fick skriva sitt namn på en liten lapp och så samlade ledaren in dessa, kanske med hjälp av en hatt. När alla lapparna var insamlade så fick vi som var där dra en lapp och så fick vi ett uppdrag. Vi skulle, utan att säga vems namn vi fått på lappen, göra nåt kul/snällt/roligt/bra för den vars namn stod på vår lapp.

Jag vill minnas att jag fick Gisela på min lapp. Tyvärr kommer jag inte ihåg vad jag gjorde för henne, men jag minns absolut vad jag fick från min lappbeundrare (som jag vill minnas var Mattias Rotstedt) och det var en påse med Dillchips och en handskriven lapp med lite positiva ord.
Det tyckte jag var trevligt och jag tänker att vi kanske borde börja jobba lite mer på det viset? Bara vara lite så där mer snälla mot varandra, eller är det en knasig tanke?

För övrigt håller jag med den där anonyma kommentatören på Miriams blogg.

4 kommentarer:

  1. Vad var det den "leken" kallades? Minns att den hade ett namn, men minns inte namnet. Vi hade den på tannbäckslägret ett år. Jag fick Kjell-Arne. Han fick en påse lakrits av mig och en lapp där det stod "du gillar lakrits och jag gillar dig". Jag minns inte vem som var min hemliga vän, men jag minns att jag fick en kram och en massa fina ord.

    Ps. Jag gillar också att tjuvlyssna och tjuvläsa, samt gokart. Men jag brukar inte göra allt samtidigt. Ds.

    SvaraRadera
  2. Måste bara skriva att din blogg är ett nöje att läsa./K.S.i B

    SvaraRadera
  3. allt jag kom på appropå det här är giselas långa hår.
    Det var verkligen sjukt långt om jag minns rätt. och det tror jag att jag gör. långt hår gör bestående intryck hos mig.
    Jag gillar verkligen långt hår både på tjejer och killar.

    Men kort hår kan också vara riktigt trevligt,. jag är ingen hårnazist.

    SvaraRadera
  4. Marcus, kan det ha hetat nåt med "Skyddsängeln" eller nåt annat sånt där heligt? Det viktiga är ju inte heller att komma ihåg vem som kramade - utan att man faktiskt fick en kram. Bra där.

    K.S i B. Du vet redan vad jag tycker.

    Daniel, apropå det här med hårnazister och Giselas jättevackra hår så tänker jag på Seinfeld och the Soup Nazi. Mest för att det är samma namn och att han hade sån respekt med sig. Och så är det mycket roligt att du också verkar gilla båda i vissa fall!

    SvaraRadera