söndag 20 mars 2011

Dagens Pizzeriaskola. Hur man beställer.

Chu brees!
Idag ska vi prata om det hära med att beställa, yo.
Det ringde en tjomme igår, abou vad han var pantad.
Såhär va:

Han: Hej, jag vill beställa några pizzor.

Jag: Det går bra. Vad du vill ha?

Han: Ja, det är såhär att jag inte har några namn, men jag kanske kan beskriva dem för dig?

Jag: Okej. Det går bra.

Lektion 1 som den här snubben som ringde borde veta: Ha kollen på pizzorna, aight? Det är inte cuult att göra som han gjurde - lyssna:

Han: Okej, jag vill ha tre pizzor. En med skinka, champinjoner och räkor.

Jag: Ah, en Romana. Okej.

Han: Ehh, ja, så kanske den heter.

Jag tänker: JA, DET ÄR SÅ DEN HETER. DET HÄR ÄR VAD JAG GÖR FÖR JOBB - INSE DET!
Jag säger: Ja, vad mer?

Han: En pizza med skinka, champinjoner och ananas. På en kebabpizza, om det går.

Jag: Det går. Vill du ha grönsallad på?

Han: Ehh, nej tack. Men vi vill gärna ha en fläskfilépizza också. Vad har du får några? Kan du ge några alternativ?

Jag: Ja, vi har en med fläskfilé, skinka, salami, paprika och bernaisesås eller så har vi en med fläskfilé, lök, ananans, champinjoner och bernaisesås eller fläskfilé, champinjon, lök, vitt lök, cchhalapenjo och gräddfil. Finns också fläskfilé, banan, curry och bernaisesås.

Han: Ehh... vad sa du den andra hade för något?

Jag: Den andra, vilken du menar? Den med fläskfilé, jalapeño och gräddfil?

Han: Nej, ta den andra från början. Det blir bra med den.

Jag: Okej, det tar tio minutr.

Lektion 2. Ha kollen på vad du vill ha när du beställer pizza. Annars du jag kommer ge dig en meny när du betalar. Och sen skriva om det på Internet.

2 kommentarer:

  1. jag visste inte att du extra knäckte som turk på pizzerian... men intressant helt klart.. ASP

    SvaraRadera
  2. Nej nej, det här är en länk från hans Pizzeriaskola. Jag jobbar ju där jag jobbar - det är allt jag hinner med.

    SvaraRadera