fredag 11 mars 2011

Att skämta om faxar plus att göra sig lite lustig på sin frus bekostnad

Det går alltid att skoja om faxar. Det är alltid roligt. Det blir inte tråkigt.
Jag är SÄKER på att du har någon gång skämtat om fax - erkänn! (Dela gärna med dig nedan, det vore kul för mig och dig som läser.)

En annan rolig sak som aldrig blir tråkig att skoja om är ett litet skämt som jag drog för min härliga fru. (Hon brukar inte läsa så ofta här på, så du behöver inte bli orolig att hon kommer bli arg.) Det är lite på det här temat "ålderdomliga kommunikationsmedel" alltså..

Du vet hur det ser ut i Bojsenburg här i Falun va? När man går ner mot stan, från (t ex) Hökviken så passerar man en brevlåda där man kan lägga post som ska postas.

Och så här gick det till en gång när jag och min smarta fru, som ser mycket fördelaktig ut, promenerade neråt Stans fröjder:

Jag: Har du sett de här nya postlådorna?

Hon: Ja, vad spejsiga de ser ut!

Jag: Ja, de är lite coola. Och du vet varför de har så här grova stolpar som de står på, va?

Hon: Nej, varför då?

Jag: Jo, det är för att breven går ner i röret och så far de automatiskt till postkontoret!

Hon: Nähä?! Är det sant!

Jag: Ja, det är det.

Hon: Otroligt. Fränt!

Jag (inombords): HAHAHAHAHA


Och jag skrattar fortfarande åt det.

4 kommentarer:

  1. Guldstjärna till Fru Timeus för att hon omhuldar och arbetar för bevarandet av uttrycket "fränt". Vad gäller faxhistorier tänker jag på min gamle mentor Stig (frid över hans minne) och hans fight med en dokumentförstörare. Det har således ingenting what so ever med faxar att göra (såvida man inte har som rutin att köra alla inkommande fax i tuggen). Hur som helst så gjorde han en klassiker och tappade ett papper vid tuggen, böjde sig ner för att ta upp det och lyckades förstås fastna med slipsen i springan varpå dokumentförstöraren tvingade ner honom mot golvet. Han lyckades tack och lov att hitta avstängningsknappen ungefär när slipsen var uppäten halvvägs. Både han och jag vek oss dubbla varje gång han berättade den där. Sk skräckblandad humor.

    Det här blev lite Christerkänsla över det här tycker jag. Deras "Apropå det..."-inslag som de brukar köra. Das ist alles. Wiederhören.

    SvaraRadera
  2. Jag älskar "apropå det…"! Det är så fränt som fru Timeus kunde ha sagt..
    Din story är fantastisk!! Bättre än så blir det inte - that's my opinion. Nu väntar jag på fyra grejer:
    1. En bok gärna skriven på en facit
    2. Ett gästbloggsinlägg
    3. Att lyssna på de tipsen som du gav på min fb
    4. Att nån ska bli min mentor

    Tack för din story om dig och Stig (frid över hans minne). På återhörande!

    SvaraRadera
  3. Kör hårt! Strage-imitationerna är fantastiska! Jag får återkomma ang punkt 2, ähum...

    SvaraRadera
  4. Min inkorg är alltid öppen, bäste Nigge. Tänk sport, musik och kanske lite public service - det är det jag ser framför mig. Men känn ingen press. Du skulle bara rocka fett.

    SvaraRadera