torsdag 31 mars 2011

Svacksalveri

Okej, såhär va.
1. Vad har hänt med den här internetsidan egentligen?
2. Hur tänker jag?
3. Vart vill jag komma?

Åh, vilka svåra frågor. Jag är jätteglad att jag har den här bloggen och förmodligen är det väl bara en liten (läs djup) formsvacka (och det har ju tom Zlatan ibland) som har drabbat mig.

Härom kvällen var jag hemma hos en av mina fd läsare - ni känner honom som Huvudbonadsmannen aka Kepsmannen aka Mössmannen, och han berättade att han inte läser här så ofta längre.
Varför? frågade jag honom och han svarade, ärlig som han är, att det inte hände så mycket här på Kavelmora Ink längre - att det var lite "same old, same old" över det hela.

Det jag nu undrar över (och nej Daniel, det här är inte ett sånt däringa missionärskandidatsinlägg) är hur han menar med det? Fast egentligen förstår jag vad han menar, men jag vet inte vad jag ska göra åt det!
Hans fru, God bless her, sa att det förmodligen var något som händer alla författare (jag, författare? - ha!) och att det bara ÄR så - men jag tycker det är så trist.

Men vad var det som gjorde Kavelmora Ink till den internetsida som det var? Från början?
Och hur har det blivit såhär?
Och varför kommer de här svackorna så ofta nu för tiden? Är det ute med sociala medier?

Ja, jag vet att det kanske inte är superkul att läsa om Timeus formsvackor - men jag tror att det kommer ordna upp sig. Häng gärna kvar om du orkar - annars tack för att du läst.

Och som svar på mina frågor:
1. Kanske inte så mycket.
2. Det vete Gudrun.
3. Framåt och uppåt.

7 kommentarer:

  1. Nu var ju inte jag med från begynnelsen av K Ink men bara så du vet: jag har inte tappat intresset! (och det säger jag inte bara för att du ska ta emot ett gästbloggning med öppna armar, ok?).

    SvaraRadera
  2. Nigge - Det låter topp att du varken har varit med från begynnelsen eller har tappat intresset! (och det säger jag inte bara för att du ska skicka ett gästblogginlägg in i mina öppna armar, ok?).
    Jag bara tycker det är topp.

    SvaraRadera
  3. Fripps, vi har alla svackor! Och jag tycker inte att det varit särskilt påtagligt heller? Livet är ju ibland lite same old? Jag läser i princip varje dag och tycker det funkar... Och igen: du är chef över bloggen, och därmed får du bestämma!

    SvaraRadera
  4. Modedoktorn, tack. Jag tror du var en av de första som hittade Kavelmora Ink - så du har ju varit med genom hela bergochdalbanan! Sen är det väl så att det kanske är jag som märker svackorna lite väl mycket...
    Om jag nu är chef så bestämmer jag väl att jag fortsätter då, eller?

    SvaraRadera
  5. Det verkar vara ett vettigt beslut?

    SvaraRadera
  6. Fortsätt i samma stil Fredrik. Du är bäst på det du gör. Tänk på det lite oftare så undviker du att hamna i så långa och djupa mentala nerförsbackar.
    Ha en bra o rolig lördag!

    SvaraRadera
  7. Vet du Niclas? Nu kommer det bli en bra och rolig lördag and I BLAME YOU FOR IT! Tack så VÄLDIGT mycket!

    SvaraRadera