fredag 25 mars 2011

Ett inlägg om Tre Fredrik

Du kanske inte har märkt det, men min mobil är inte sig lik.
Den laddar inte upp sig ordentligt och strömmen räcker typ till att dra ur sladden från eluttaget - och sen svimmar den.
Ett år ungefär har jag haft den, och den har gjort de sociala medierna väldigt mycket mer lättåtkomliga. Favoritbloggar har kunnat läsas på lunchraster, Facebookstatus har kunnat komponeras under "pauser" och twittrandet har lärt mig mycket.
Jag har använt telefonen för att skriva korta blogginlägg, och har jag behövt komma ihåg nåt roligt/viktigt(?)/bra(??) ämne så har jag bara kunnat notera det i mobilen - fastskrivet för alltid. Eller ja, tills strömmen tar slut.

Den här veckan har jag använt min vikarietelefon. Den är ganska bra och det går att göra de flesta socialamediagrejer på den - men det är inte så smidigt som med min skitmobil. Ibland har jag blivit rädd att jag har tappat stinget osv med mera och att jag aldrig mer kommer att kunna skriva om Caféskolan, Tankesmedjan, Körskolan, Minnesavenyn men så kommer jag på att jag inte har det - och då blir åtminstone jag glad.
Men det har blivit lite mindre facebookande den här veckan, på gott och ont.
Och så blir det fredag och jag kollar min twitter. På datorn, hemma, och jag blir helt stum.
Jag har fått mitt första #ffse och det var av en bra skribent! För ett par månader sen så blev jag tipsad, via Twitter av @mymlan, att lägga till en blogg i min RSS-läsare så jag gjorde det. Sen började jag fundera lite eftersom jag insåg att Fredrik, som ägde bloggen, hade varit missionärsbarn i Tanzania och var i samma ålder som min syster och alltså kanske också var bekant med min syster. Så jag frågade henne, och så var det ju.
Nu är ju inte världen så grymt stor om man börjar kolla efter, men det är ändå ganska fascinerande hur man kan "springa på" en bekants bekant bara av en slump! Eller? Hursomhelst så rekommenderar jag Fredrik Westbergs blogg, för den är bra. Vacker och intressant.

Så alltså, trots att jag har en skitmobil utan ström så får jag klassa den här veckan med sociala medier som väl godkänd. Eller Mycket Väl Godkänd förresten - Den långe och vackre har äntligen hittat till Facebook och jag kan med den stolthet säga att jag fick bli hans första kompis på Facebook. (Förmodligen berodde det på att ingen annan hann före, men ändå...)

Men nu måste jag gå och ladda mobilen. Även om det inte funkar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar